هدفون گیمینگ چیست


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 47
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 7
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 7
:: بازدید ماه : 14
:: بازدید سال : 104
:: بازدید کلی : 577

RSS

Powered By
loxblog.Com

هدفون گیمینگ چیست
پنج شنبه 16 ارديبهشت 1400 ساعت 15:36 | بازدید : 25 | نوشته ‌شده به دست بهزاد اکبرپور | ( نظرات )

تفاوت عمده گیمرهای آماتور با گیمرهای حرفه‌ای در تجهیزات مورد استفاده آن‌ها میباشد. به طور مثال، گیمرهای آماتور از هدفون‌های معمولی استفاده می‌کنند و نمی‌توانند به خوبی صدای محیط بازی را دریافت کنند. چنین اتفاقی باعث می‌شود به زودی توسط سایر بازیکنان بازی، از بین روند. در حالیکه گیمرهای حرفه‌ای از هدفون‌های گیمینگ استفاده می نمایند و تمام جزئیات مرتبط با صدا بازی و محیط آن را می‌شنوند.

قبل از بررسی ویژگی‌های هدفون گیمینگ باید بدانیم این هدفون‌ها چه تفاوتی با سایر هدفون‌ها دارند. هدفون گیمینگ محصولی تشکیل شده از هدفون‌های عادی به اضافه میکروفون جدا میباشد. این هدفون‌ها به خاطر کیفیت صدا بالا، در حوزه موسیقی کاربردهای فراوانی دارند. ویژگی‌های حیرت‌انگیر هدفون‌های گیمینگ به کیفیت صدای بالا ختم نمی‌شود. در این هدفون‌ها، جزئیات صدا تقریبا به طور کامل به کاربر ارائه و نویز‌های آن نیز برای کاربر حذف می گردد.

احتمال نداشتن میکروفون روی این هدفون‌ها نیز ممکن است. هدفون‌های گیمینگ لزوما دارای میکروفون نیستند و بعضی از آن‌ها بدون میکروفون در بازار ارائه می گردد.

هدست گیمینگ چیست؟ معرفی بهترین هدست های گیمینگ

خرید انواع هدفون در آگهی رایگان شهر24

ویژگی‌های اصلی برای انتخاب هدفون گیمینگ

قبل از خرید هدفون‌های گیمینگ باید بدانیم که تصمیم به استفاده از هدفون در چه پلتفرمی را داریم. علاوه بر آن، نوع گیمی که تصمیم بازی آن را داریم نیز مهم است. می‌خواهیم روی کدامیک از PS4، Xbox، PC یا Mac به انجام بازی بپردازیم؟ علاوه بر این، این هدفون‌ها ویژگی‌های بارزی دارند که حین خرید باید به آن‌ها نیز دقت ویژه‌ای کرد. در زیر به این ویژگی‌ها اشاره خواهیم کرد.

میکروفون ایده‌آل

بازی‌های رایانه‌ای، در بیشتر حالات، به شکل گروهی انجام می پذیرند. بنابراین باید فرد گیمر توانایی برقراری ارتباط با سایرین را داشته باشد. شرایطی را در نظر بگیرید که گیمر در یک بازی تیمی تیراندازی مشغول به بازی است. در صورتی که یکی از هم تیمی‌ها توسط دشمنان از بین رفت، باید اطلاعاتی را به هم تیمی‌های خود بدهد تا هم تیمی‌ها از شرایط محیط بازی آگاه‌تر شوند و توسط دشمنان از بین نروند. به طور مثال، یک هم تیمی توسط فردی در یک جای نقشه بازی کشته شد. این مکان و این نکته از بازی، باید فورا به اطلاع سایر هم تیمی‌ها داده شود تا توسط همان دشمن کشته نشوند.

این نوع از ارتباطات بین بازیکنان بازی‌های کامپیوتری، Call Out نامیده شده و توسط میکروفون هدفون‌ها به هم تیمی‌ها داده می‌شود. هر چقدر میکروفون استفاده شده در هدفون گیمینگ با کیفیت‌تر باشد، اطلاعات داده شده به هم تیمی‌ها، بهتر و واضح‌تر شنیده میشود.

اغلب هدفون‌های گیمینگ دارای سیستم Noise Cancellation هستند. این سیستم، قابلیتی است که میکروفون هدفون را قادر می‌سازد تا نویز‌های محیطی را به حداقل برساند. به عنوان مثال، در صورت وجود باد کولر یا پنکه در محیطی که گیمر در آن واقع شده است، صدای باد توسط این میکروفون این هدفون‌ها قابل حذف میباشد.

راحتی استفاده

به خاطر اینکه این هدفون‌ها توسط گیمرها به مدت طولانی استفاده می‌شوند، باید راحتی قابل قبولی داشته باشند. در اغلب حالات، گیمرهای حرفه‌ای به مدت چندین ساعت پشت سر هم مشغول به انجام بازی هستند. بنابراین، هدفون‌های گیمینگ باید بسیار راحت باشند تا باعث ناراحتی گیمرها نگردد.

اندازه هدفون‌های گیمینگ برای استفاده اهمیت فراوانی دارد. اگر علاقمند هستید این هدفون‌ها را دقیقا روی گوش استفاده کنید، اندازه Large یا L برای شما مناسب خواهد بود. اگر دوست دارید هدفون کمی از نواح کنار گوش را نیز پوشش دهد، باید اندازه XL را انتخاب کنید. در نهایت، در صورت تمایل به احاطه گوش توسط هدفون، باید سایز XXL را انتخاب کنید.

به خاطر داشته باشید که معیار راحتی، معیاری کاملا نسبی است و از فردی به فرد دیگر می‌تواند دارای تفاوت باشد. به همین منظور، حین خرید چنین محصولاتی، دخیل کردن معیار‌های راحتی شخصی، می‌تواند به انتخاب بهتری ختم گردد.

در حوزه راحتی استفاده، باید به گرم شدن گوش‌ها توسط هدفون نیز اشاره کنیم. همان طور که اطلاع دارید، حین بازی کردن و استفاده از هدفون، گوش توسط هدفون احاطه شده و به مرور زمان گرم می‌شود. این گرمی، باعث آزار کاربر شده و راحتی او را از بین می‌برد. برخی از هدفون‌های گیمینگ، سیستم‌های مکانیکی یا غیر مکانیکی در هدفون‌هایشان تعبیه کرده‌اند که از بروز این اتفاق خودداری می نماید.

به عنوان مثال، تعدادی از هدفون‌های گیمینگ، روی هر گوش، جریان باد را ممکن می‌کنند تا گرمی حاصل از هدفون، به کمترین حالت ممکن برسد. این هدفون‌ها قابل تغییر حالت گوشی‌های هدفون را دارند. می‌توان ارتباط گوش با محیط بیرون و دریافت صدای بیرون را ممکن کرد. در شرایط برعکس آن، می‌توان ارتباط بین گوش و محیط بیرون را توسط دریچه تعبیه شده روی گوشی هدفون بست و تنها از صدای داخل بازی لذت ببریم.

کیفیت صدا

صدا در بازی‌های آنلاین یا آفلاین کامپیوتری، اهمیت بسیاری دارد. بازیکن باید از محیط داخل بازی به طور کامل آگاهی داشته باشد. یکی از عناصر آگاه کننده گیمر از محیط بازی، صدای بازی است. هر چقدر این صدا واضح‌تر باشد، واکنش‌های بهتری از گیمر به نمایش گذاشته خواهد شد.

به طور مثال در بازی‌ها شوتر و تیراندازی، درک صدای محیط اهمیت بیشتری از سایر بازی‌ها دارد. بازیکن باید بداند که آیا دشمنی در نزدیکی او است یا خیر. حین نزدیک شدن دشمنان به بازیکن، صدا آن‌ها به گوش گیمر رسیده و اقدامات لازم برای کشته نشدن انجام می‌شود.

با دوام بودن

معمولا وقتی هدفون گیمینگی خریداری می‌شود، انتظار کاربر از آن، کار کردن به مدت چندین سال است. به همین خاطر، باید کیفیت محصول خریداری شده مطلوب باشد تا از خراب شدن آن در مدت کوتاه خودداری نماید.

یکی از مشکلات اصلی این هدفون‌ها، کابل آن‌ها است. معمولا در مدت زمان کمی، کابل‌ها از گوشی هدفون کنده شده و هدفون خراب می گردد. برای همین منظور در این هدفون‌ها از کابل‌های خاصی استفاده می‌شود تا از خرابی ناشی از سیم و کابل خودداری شود. کابل‌های استفاده شده در این هدفون‌ها کابل‌های تنیده هستند و مشکلات کابل، به زودی سراغ این هدفون‌ها نمی‌آید.

لوازم جانبی هدفون گیمینگ

هدفون‌های گیمینگ همان طور که اشاره کردیم توانایی استفاده شدن به مدت چندین سال بدون خرابی را نیز دارند. به همین منظور، هدفون‌های گیمینگ دارای لوازم جانبی در بسته بندی خود نیز هستند. از جمله لوازم جانبی مهم برای این هدفون‌ها می‌توان به ابرهای گوشی اضافی و در برخی از حالات، کابل اضافی اشاره نمود.

آگهی اینترنتی انواع هدفون در سایت شیپور




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: